להיות בני חורין – במיטה ומחוצה לה

כמו יציאת מצריים, גם בחיים האישיים שלי חוו יציאה מעבדות לחירות. אחרי שנים בארון חשוך מלווה בקשיים עסקיים ואישיים, יצאתי למסע לגילוי שבו שאלתי את עצמי על החיבור שבין הגוף לנפש, העונג הרוחני מול העונג הפיזי.

הכול התחיל לפני קרוב ל6 שנים, כשסבתא שלי נפטרה ולאחריה אנשים נוספים שהיו יקרים לליבי. באותם ימים הייתי מחובר לעולם החומרי ולתאוות היצרים. רציתי פרנסה טובה, אוכל בשפע ויחסי מין כשעם כל מוות של אדם קרוב, הרגשתי איך אני מתנתק מעצמי עוד קצת. סיפור יציאת מצריים הפרטי שלי, הוא מסע של שנתיים וחצי בהם למדתי תורות שונות, שאבתי ידע ממקורות קדומים ולמדתי הכול אודות חיבור הגוף והנפש לעבודה עמוקה עם הרוח.

בהקשר לחיבור המיני והזוגי, יצא לי לשאול את עצמי לא פעם במהלך המסע שלי – "מה היא בעצם מיניות בריאה?" האם היא רצון? ריצוי? חופש מוחלט? יסודות בטוחים?
אז לקחתי את הידע שצברתי והחלטתי לעלות אותו על הכתב דווקא בחג הפסח – חג החירות. הרגשתי שאין עיתוי מתאים מחג שמסמל יציאה מעבדות תפיסתית לחירות מחשבתית.

שלום פנימי וביטחון: הכול מתחיל ביני לבין עצמי

אתחיל בעיקר – עונג היא לא מילה גסה. זה נשמע אומנם די הגיוני, בכל יום אנחנו מתענגים על עשרות דברים: על אוכל טעים, על תמונה יפה ואפילו על הפסקת קפה. אבל כשזה מגיע לעונג שלי עם עצמי, עולות לא פעם תחושות שליליות שעיקרן בושה, אשמה ומבוכה.

דוגמה לכך אנחנו רואים כמעט תמיד אצלנו בחנות. נשים רבות, מתעניינות באביזרים כמו אזיקים או צעצועים לשימוש זוגי שנחשבים לנפוציםיחסית , אך מתביישות לבקש ויברטורים או אביזרים לעינוג עצמי. הבושה שלא פעם מרחפת מעל למושג "אוננות", היא אחד הכבלים שקושרים אותנו "לעבדות התפיסתית".  צעצועים לאוהבים כפי שאנחנו קוראים להם, הם גם לאלו שאוהבים את עצמם ולכן, הצעד הראשון בדרך למיניות בריאה היא ההבנה שאנחנו ראויים לעונג.

למה הכוונה? בגלל שאנשים רבים לא יודעים מה הם רוצים, נוצר פער בין האני לעצמי שלהם. כשזה נוגע למיניות, אנשים נוטים שלא לחקור את הרצונות שלהם בגלל הבושה, האשמה והמבוכה. עם ההבנה שאנחנו ראויים לעונג פיזי ורוחני כאחד, נוכל לשדר זאת גם כלפי חוץ וכך לשפר את היחסים המיניים והרגשיים שלנו עם עצמנו ועם בני זוגנו.

להפוך את הריצוי לרצון

הבעיה העיקרית, במערכות יחסים ובכל דינמיקה מינית היא השאיפה לריצוי, בין אם זה גבר שמרצה אשתו עד לנקודת רתיחה שלאחריה הם מתגרשים ובין אם זו בחורה שמקיימת יחסי מין עם בן זוגה רק כדי שיגיע לפורקן. ריצוי לשם השמירה על הרמוניה זוגית, הרבה פעמים מביאה דווקא לנבילה שבסופה הפרידה הבלתי נמנעת.
המפתח למיניות בריאה הוא איננו רק שלום בית, אלא מפגש רצונות של שני בני הזוג. מערכות יחסים רבות מורכבות מארבעה קטבים, חופש מול ביטחון ואהבה מול פחד. בתוך אלו, ישנו מעגל צרכים הכולל: קיום וביטחון, משמעות וחיבור. ברגע שמי מבני הזוג נוטה למשוך לקוטב מסוים, התוצאה עשויה להתבטא בהיעדר של אחד הצרכים. כך לדוגמה כשצד אחד רוצה חופש, לצד השני נפגע הביטחון ומי שאוהב הרבה פעמים מפחד לאבד את הצד השני.

פחדים שונים, הם לרוב ביטוי לרצונות הלגיטימיים השונים של בני הזוג. אולם, מי שרוצה ביטחון הרבה פעמים לא מתקשר את זה נכון,  אז הוא משליט על האחר את הפחדים הללו. כתגובה לתקשור הפחדים והשלכתם על הצד השני, נוטה בן הזוג לחוש אשמה ובושה. השלב שלאחר תחושת האשמה הוא ריצוי בן זוג,  מה שהופך את המרצה למתוסכל ואת הפעולות שלו למונעות משאיפה להרמוניה במערכת היחסים ולא מתוך רצון והנאה אמיתית.

תקשורת מקרבת רגש

בכל יום אנחנו נכנעים לאיזשהו פחד – פחד מאש, פחד מגובה ופחד מ"מה יחשבו?". בנוגע לשניים הראשונים, הכניעה לפחד תפקידה להגן עלינו. אבל בכל הנוגע לחשש משיתוף בן הזוג בצרכים והרצונות שעשויים להתפרש בעיניו כ"מוזרים" או "תובעניים", הכניעה לפחד מרחיקה אותנו מתקשורת בריאה.

בשיח על מיניות ועונג, הרבה פעמים אנו כבולים לדעות קדומות – על נשים, על גברים, על גייז וכל אדם באשר הוא. הדעות הקדומות הללו, מובילות לפחד שגורם לנו לסגל לעצמנו דמויות שונות. הדמויות האלו, מכסות חששות שעיקרם הוא "ומה אם הצד השני לא יקבל אותי?". שיח מיני, מתחיל בדינמיקה פתוחה. ברגע שאתם מביאים את העצמי הפיזי למערכת היחסים (גם אם מדובר במערכת יחסים מינית בלבד), אתם מביאים גם את העצמי הרוחני.

דיבוב הרצונות והמאווים שלנו, הם הרבה פעמים משימה קשה. במיוחד כשמדובר באינטראקציה אינטימית בין שני הצדדים. לכן, תתחילו מקטן, תקשרו את הרצונות שלכם לעצמכם וכלפיי סביבה קרובה ובטוחה. שימוש בתקשורת ככלי מקרב, מביא את עצמכם כפי שאתם באמת ומעמיק את החיבור שלכם עם הפרטנר.

תוכלו להתחיל מול המראה, או בשיחה עם חבר קרוב. ברגע שהעצמי הרוחני שלכם מגובש מספיק, הוא יידע לתקשר את הרצונות והצרכים שלו לצד השני. כאשר הצד השני, מביא עמו קרקע בטוחה שנקייה משיפוטיות, כך גם תוכלו למקסם את הרצונות והצרכים שלכם, לדבר עליהם ואף לפתח אותם ביחד עם הפרטנר שלכם.

לסיום נספר שבשיח על  מיניות ורגשות בפרט, הפנייה היא לכולם – רווקים, בני זוג ואנשים נשואים.  המיניות הרבה פעמים קשורה לנשמה שדרכה אנחנו מחנכים את עצמנו גם לעונג פיזי. בין אם זה החיבור הראשון של האדם לעצמו ובין אם החיבור של הנשמה לגוף.

חג חירות שמח מאיתנו,
סיקרט שי
בית שמקדש אהבה

השאר תגובה

עוד כתבות בנושא:

נחשף הסוד: איך הצליחה "סיקרט שי" להעצים את הזוגיות והמיניות של אלפי זוגות

מיניות היא אחד הצרכים הבסיסיים של בני אדם. זוגיות של בני אדם כוללת פעמים רבות אמון בין הצדדים, מגורים משותפים, מחויבות, והקמת משפחה. חלק חשוב

המשיכו לקרוא »

התחברות / הרשמה

זכית ב-50 ש"ח במתנה!
בקנייה מעל 550 ש"ח

הוסיפו את האימייל בכדי לממש את המתנה

* מגיל 18 ומעלה בלבד
הפרטיות שלך חשובה לנו!
האימייל שלך ישאר אנונימי ולעולם לא נסחור בו או נעבירו לגורם אחר

העונג שלכם - השליחות שלנו...
תהנו!

קוד הקופון שלך הוא:

יש להעתיק את קוד הקופון ולהכניס אותו בעמוד התשלום