ריאליטי או סרט אקשן?

מאת סיון לוטן

אם הייתם צריכים למקם על סקאלה שנעה בין "ריאליטי" לבין "סרט אקשן" את ז'אנר הפורנו איפה הייתם ממקמים אותו??
אז בואו ננסה גם אנחנו רגע להבין איפה הפורנו ממוקם:
עריכה- האם סרטי הפורנו ערוכים? עד כמה הם ערוכים? האם הם מצליחים לשמר תמונה אותנטית כמו זו שמתיימרת להגיע מהריאליטי?
ראשית חשוב להדגיש, שהראליטי הוא סרט ערוך לכל דבר, שלא ניתן כמעט להעיד ממנו על המציאות. גם סרטי הפורנו ערוכים לעילה, הסצנות בסרטי הפורנו ארוכות למדי, נוכל לראות שם אקט שבו הגבר מחזיק חצי שעה, אולי אפילו שעה, ולא מגיע לאורגזמה! אבל מה הבעיה? מצלמים, מפסיקים, הוא גומר, מתניע שוב וממשיכים.
שחקנים- מי הם השחקנים אשר מלוהקים לשחק בסרטי הפורנו? האם הם אנשים רנדומליים מהרחוב? האם הם מייצגים את כלל האוכלוסייה? האם הם שחקנים מקצועיים? לא כל אחד יכול לשחק בסרט פורנו, דרוש הלוק הנכון בשביל זה וכן דרוש גם כישרון המשחק המתאים. לרוב, אלו יהיו נשים עם חזה קופץ מסיליקון, רזות, מגולחות ועם הבעה קבועה של שפתיים משורבבות. אצל הגברים, יעטרו את בטנם ריבועים, איבר המין שלהם לא יבייש פר הרבעה, ולמרבה הפלא, לא יהיו הרבה שערות על גופם.
סרטי הפורנו גורמים לנו להאמין שזה הגוף שנפגוש שנגיע לאינטראקציה עם מישהו במיטה,  ואלו יהיו גם הקולות שישמיע והפרצופים שיעשה. המצב הזה לצערנו, יכול לגרום לנו להתאכזב, לא להימשך למי שעומד מולנו או לא להבין מה עובר עליו (אם הוא שקט- אולי הוא לא נהנה??).
זוויות צילום- את מי מצלמים בסרט הפורנו? מאיפה מצלמים? האם זה מצטלם טוב? אלו שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו בזמן שאנחנו צופים בפורנו. תנוחות מסוימות יצולמו שוב ושוב ולא בגלל שהן הטובות ביותר או המהנות ביותר, אלא בגלל שהן מצטלמות הכי טוב. תסכימו איתי שסרט ריאליטי היה רוצה להראות לכם את התנוחה המוצלחת ביותר, שהכי מרגשת את המשתתפים, ותסכימו איתי שסרט אקשן יצלם את הסצנה מהמקום שבו היא מצטלמת הכי טוב ולא הכי נוח לשחקנים לשחק אותה.
עלילה – האם לפורנו יש עלילה? האם התסריט נכתב מראש? בריאליטי היינו מצפים שתהיה זרימה, שמה שקורה בחיים יופיע גם שם. בסרט אקשן לעומת זאת, זה ברור לנו שהעלילה נכתבה מראש והשחקנים למדו תסריט. אז כן, גם בפורנו, בדיוק כמו בסרט האקשן, לשחקנים יש סצנות שאותן הם מבצעים, זה לא שהבמאי מגיע ואומר- "יאלה, תזרמו..".
אני בטוחה שידעתם את הדברים שכתבתי כאן או לפחות חלקם, אבל מה שחשוב יותר מהכל זו המודעות להם בזמן שצופים בסרט פורנו. חשוב להבין שזה סרט לכל דבר, יש לו שחקנים, עלילה, עריכה, זוויות צילום, עושים בו מניפולציה על מה שאנחנו רואים וזה לא סרט "ריאליטי" כמו שזה מתיימר להראות. המשימה שלנו מהיום, היא שגם כשאנחנו רואים פורנו נצפה בו צפייה ביקורתית, משמע, נבין שזוהי לא המציאות וננסה למצוא בו את הפערים. נהנה ממנו כסרט לכל דבר, שבו אנחנו מצפים שיקרו דברים לא כמו בחיים האמיתיים ולאחר מכן לא נחפש את הדברים האלה בחיים שלנו- האמיתיים.

עוד כתבות בנושא:

נחשף הסוד: איך הצליחה "סיקרט שי" להעצים את הזוגיות והמיניות של אלפי זוגות

מיניות היא אחד הצרכים הבסיסיים של בני אדם. זוגיות של בני אדם כוללת פעמים רבות אמון בין הצדדים, מגורים משותפים, מחויבות, והקמת משפחה. חלק חשוב

המשיכו לקרוא »

התחברות / הרשמה

זכית ב-50 ש"ח במתנה!
בקנייה מעל 550 ש"ח

הוסיפו את האימייל בכדי לממש את המתנה

* מגיל 18 ומעלה בלבד
הפרטיות שלך חשובה לנו!
האימייל שלך ישאר אנונימי ולעולם לא נסחור בו או נעבירו לגורם אחר

העונג שלכם - השליחות שלנו...
תהנו!

קוד הקופון שלך הוא:

יש להעתיק את קוד הקופון ולהכניס אותו בעמוד התשלום