מיניות: מי שולט בממלכת העונג?

אפתח במשהו שעשוי להפתיע אתכם – בכל אחד מאיתנו אנרגיה נשית ששואפת לחופש, ואנרגיה גברית שזקוקה לחום וביטחון. אני יודע, התפיסה המקובלת היא בדיוק להפך. אולם, האנרגיה המינית של כל אחד ואחת מאיתנו טומנת בחובה תדרים שונים של אנרגיה זכרית שכמהה לחום ואנרגיה נקבית שכמהה לחופש.

כשאנו מדברים על התדרים הללו, עולות שאלות רבות שנוגעות לעיסוק סביב מיניות – האם מדובר על תאוות יצרים שמטרתה לספק את האלמנט הפיזי או שמבוססת על הרצון שלנו בחיבור, אינטימיות וקרבה?

במאמר זה, אגלה לכם את ההבדל בין מושג האושר לעונג הפיזי. אושר, מגיע מנתינה לאחר ועונג הוא משהו שלי ולעצמי. זה מתקשר לפורקן, לתאוות, לגוף ולחוויה האישית. בכל הנוגע לשיח מיני, אכן מיניות חיה וסוערת היא מבורכת. אבל גם האושר והסיפוק שנובע מהעונג של הצד השני וכבר אפתיע אתכם ואומר – ניתן להגיע לאושר מיני גם ללא שפיכה של הגבר.
אפתח ואגיד שהשאלה הזו העסיקה גברים ונשים במשך מאות שנים: נערכו מחקרים, נכתבו ספרים ושירים הולחנו. אגיד לכם שהתשובה הרבה יותר פשוטה – מיניות לא מדכאים, במיניות שולטים. אתאר זאת כך, דמיינו ממלכה שבה שולט רודן שרוצה שנתיניו יעשו ויפעלו רק למענו. באותה נשימה, דמיינו גם מלך ששולט בממלכה בה הוא מעוניין לנצל את הכוח שלו לטובת נתיניו. עכשיו אשאל, באיזו ממלכה תעדיפו לחיות?

החוכמה הטמונה במיניות היא להפוך את הדיכוי לשליטה ואת השליטה לנתינה. בכל הנוגע לפורקן עצמו, אורגזמה היא חוויה כלכך אינטנסיבית ששפיכה מרובה גורמת לתשישות ומרוקנת אותנו מאנרגיה. לכן, כדי שנוכל לחוות סיפוק ללא תשישות, אנו זקוקים לכזה שיהיה לנו מדויק מבחינה אנרגטית. אל תטעו, אורגזמה היא דבר נפלא גם ברמה הרוחנית וגם הרמה הפיזית, אבל כמו מקורות חיים אחרים כמו מים ומזון, ברגע שנפריז בהם, אנחנו עשויים למצוא את עצמנו מרוקנים. לכן עולה השאלה האם יש דרך אחרת למלא את עצמנו באהבה מבלי להתרוקן אנרגטית? התשובה היא כן, בוודאי.

פתגם חסידי ידוע, אומר "מי שולט בממלכה?", ממלכת העונג והאושר שלנו תלויה במידה רבה בשאלה  "איך אני רואה ומרגיש את עצמי? ומה מנהל אותי תאוות הגוף או הנשמה עצמה?" במקרים כאלו, השליטה באה לידי ביטוי עם ההבנה מה אני רוצה וצריך. אפשר להשוות זאת  לצרכים פיזיולוגיים שונים כמו צמא ורעב – ברגע שנדע מה הצורך שלנו כך נדע גם לזקק ולמלא אותו.

הרבה פעמים התפיסה הרווחת היא שעיקר האינטראקציה המינית היא מין אוראלי כמחליף משחק מקדים שלאחריו חדירה ובסופה הפורקן של שני הצדדים. השליטה, שעיקרה בשפיכה של הגבר והנתינה עליה אני מדבר, באים לידי ביטוי בחלקים מהאינטראקציה המינית שאנו נוטים להזניח כשאנחנו מציבים את החדירה כמרכזו של האקט המיני.

דברים כאלו, יכולים להיות פעולות שמרכיבות את המשחק המקדים כמו נשיקות, נגיעות ואפילו עינוג הצד השני ללא אלמנט השפיכה. דרך נוספת, היא שימוש בצעצועים לאוהבים. אלמנטים כמו רוקט פוקט או מיני ויברטורים, הם כלי נפלא העשוי להביא לאושר עליו אנחנו מדברים באמצעות העונג שגורמים.

הדברים הללו, אפשריים כאמור כשזה נעשה מעונג ולא מאינסטינקט חייתי. ברגע שהצדדים מבינים את עצמם יחד עם הצרכים העמוקים ביותר שלהם ופועלים להשיג את רצונם יחד עם ההנאה של הצד השני, זוהי השליטה שעליה אנחנו מדברים. לכן, האיזון בין העונג של הצד השני והרצון להסב לו אושר לבין הצרכים והמאווים העמוקים ביותר שלי, הם המפתח לדינמיקה מינית בריאה.
חשוב גם לשים את האצבע על הרצונות שלנו. לעיתים, הצורך בקרבה נחזה לפעמים כרצון בקרבה מינית ומכאן גם הבלבול. למרות המחשבה על פורקן, לא כל אקט מיני משרת אותנו, במיוחד כשהרצון לקרבה חזק מהצורך בפורקן רגעי. מהסיבה הזו,  גם מה שאנחנו חושבים על התפקידים המגדריים משתנה. אם נחזור לרגע לתדרים שדיברנו עליהם, נראה שבמקרים כאלו הרבה פעמים האישה היא זו שרוצה לחוש את הפורקן המיני ובתוכו גם החופש והגבר רוצה להרגיש אהוב.

ברגע שנדע לענות על השאלה "מי אני באמת?", נדע לספק גם את האנרגיה הזכרית או הנקבית שלנו ושל הצד השני. כדי להגיע לרמות הללו, אנו צריכים ללמוד לתת ולא רק לקחת שכן לקיחה ללא תמורה היא הרבה פעמים המקור לדפוסים מיניים שליליים. לכן, ברגע שנעשה זאת וגם הצד השני יעשה זאת, נוכל להגיע לאותה הדדיות שממלאת את הצרכים והרצונות שלנו כפי שאמרתי קודם.
לסיום אגיד שמיניות היא יצר החיים, היא התשובה להרבה מהרצונות העמוקים ביותר שלנו וחלק בלתי נפרד מהאינטראקציה האינטימית שלנו עם בן או בת הזוג וגם עם עצמנו. מין הוא לא דבר שמדכאים, אלא דבר שמטפחים ושולטים בו כך שנוכל להנות מהדברים היפים והנכונים שבו.

באהבה רבה,
אופיר שלום חאטב
סיקרט שי
בית שמקדש אהבה

השאר תגובה

עוד כתבות בנושא:

נחשף הסוד: איך הצליחה "סיקרט שי" להעצים את הזוגיות והמיניות של אלפי זוגות

מיניות היא אחד הצרכים הבסיסיים של בני אדם. זוגיות של בני אדם כוללת פעמים רבות אמון בין הצדדים, מגורים משותפים, מחויבות, והקמת משפחה. חלק חשוב

המשיכו לקרוא »

התחברות / הרשמה

זכית ב-50 ש"ח במתנה!
בקנייה מעל 550 ש"ח

הוסיפו את האימייל בכדי לממש את המתנה

* מגיל 18 ומעלה בלבד
הפרטיות שלך חשובה לנו!
האימייל שלך ישאר אנונימי ולעולם לא נסחור בו או נעבירו לגורם אחר

העונג שלכם - השליחות שלנו...
תהנו!

קוד הקופון שלך הוא:

יש להעתיק את קוד הקופון ולהכניס אותו בעמוד התשלום